Menteri Beritahu Zul Ariffin Sedang Dislasat, Jika Bersalah Ini Hkumannya

Kuala Lumpur – Selepas tiga hari mendiamkan diri apabila video bab4k panasnya bersama pelakon baru, Siti Hariesa tular dan menc3tus ko.ntroversi sejak Jumaat lalu, pelakon popular, Zul Ariffin akhirnya tampil membuat permohonan maaf, hari ini.

Zul yang juga pemenang Pelakon Lelaki Terbaik Festival Filem Malaysia ke 31 menerusi filem Sangkar membuat permohonan maaf itu menerusi Instagram Story yang dimuat naik kira-kira jam 1.30 petang.

“Dengan hati terbuka, saya ambil maklum di atas semua maklum balas dari banyak pihak berkenaan klip video yang dipaparkan sebelum ini.

“Saya mohon maaf kepada semua yang terkesan dari ti.ndakan memuat naik video berkenaan,” tulisnya di Instagram Story.

Zul berkata, selepas ini dia akan lebih meneliti dan berhati-hati untuk memuat naik sebarang bahan yang diberikan kepadanya untuk dipromosikan di media sosi4l.

Terdahulu, Zul mencetvskan k.ontroversi apabila memuat naik video di Instagram memaparkan beberapa b4bak panas bersama Siti Hariesa dalam drama terbaharu lakonannya berjudul Perempuan Itu, Jumaat lalu.

Menerusi video terb4bit, Zul dilihat melakonkan beberapa bab4k panas dengan pelakon terb4bit. Antara yang menc.uri perhatian adalah ketika Zul mera.ngkul bad4n Siti Hariesa dan mengg.endong wanita itu dari depan.

Tidak hanya itu, terdapat juga b4bak agak menggh4irahkan ketika Siti Hariesa menyuapkan w.hipped cr eam ke dalam mulut Zul sebelum dia menghabiskannya.

Di ruangan komen, rata-rata netizen terk3jut dengan video yang dimuat naik pelakon itu selain tidak kurang menganggap bab4k yang dilakonkan agak keterl.aluan.

Bagaimanapun, Zul berti.ndak memadamkan video berkenaan kelmarin, selepas ia mula menjadi ko.ntroversi.

T.indakan Zul turut mendapat perhatian M.enteri di Jabatan Perdana M.enteri Hal Ehwal Agama, Datuk Idris Ahmad yang menegur perkara sedemikian tidak sepatutnya berlaku dalam industri hiburan tempatan.

Pihak TV3 dalam satu kenyataan memandang serius dan mengambil berat akan suara dan pandangan orang ramai mengenai video dalam petikan adegan daripada drama berkenaan.

“Adeg4n yang dipaparkan sememangnya tidak sesuai untuk disiarkan apatah lagi bagi tujuan pro.mosi. Malahan ad3gan itu juga tiada dalam perbincangan atau mendapat kelulusan daripada pihak stesen,” katanya.

Tan Sri Annuar Musa Tampil

Pihak berkuasa akan melakukan s.iasatan terhadap pelakon, Zul Ariffin yang baru-baru ini menimbulkan k.ontroversi menerusi kandungan tidak senonoh berbentuk se.ksual yang dimuatnaiknya di laman sosial baru-baru ini.

Perkara itu dimaklumkan Me.nteri Komunikasi dan Multimedia, Tan Sri Annuar Musa di akaun Twitter miliknya hari ini.

Menurut Annuar, pelakon filem Penungg4ng Agama itu bakal disi.asat di bawah s.eksyen 233, A.kta Komunikasi dan Multimedia 1998 kerana memuat naik kandungan yang meny4lahi undang-undang.

“Yang pasti adeg4n seperti yang dipapar itu tidak akan dibenarkan tayang sama ada bulan Ramadan atau bulan yang lain.

“Jagalah nilai dan budaya,” tulisnya.

Di bawah u.ndang-u.ndang tersebut, mana-mana pihak yang didapati bersa.lah memuat naik, menyebar mahupun berkongs1 sebarang kandungan berunsur j.elik dan l.ucah di Internet boleh dipe.njara selama setahun, de.nda RM 50,000 atau kedua-duanya sekali.

Zul dan pelakon baru, Siti Hariesa menerima kec.aman hebat netizen selepas video yang memaparkan aksi melibatkan kedua-dua pelakon tersebut tular di media sos1al.

Turut menerima kec.aman adalah pengarah drama Perempuan Itu, Ain Shariff.

Teruk Dikec4m, Iqbal Zulkefli Tampil Pertahankan Zul Ariffin
Usahawan sensasl, Iqbal Zulkefli tampil mempertahankan pelakon , Zul Ariffin yang t3ruk dikec4m berikutan kontrovers1 video panas yang memb4bitkan dirinya baru-baru ini.

Tidak Sanggup Lihat Zul Ariffin Dikec4m
Menerusi Insta Stories, Iqbal akui dirinya tidak sanggup melihat Zul yang terus dikec4m dan merasakan pelakon kacak itu memerlukan sokongan daripada orang lain.

“Saya tidak sanggup lihat @zul_ariffin dikec4m bertubi-tubi. Hampir setiap hari penggambaran saya bersama beliau dan setiap hari saya belajar ikut menjadi orang yang tenang seperti beliau.

Tapi kali ini apabila beliau perlukan semangat, saya rasa bersal4h, meskipun mulut dan riak wajahnya tetap senyum padahal saya tahu dia memerlukan sokongan.”- dedah Iqbal

“Inilah Artis Yang Paling Tenang” – Iqbal

Tambah Iqbal, dia menyifatkan Zul sebagai seorang selebriti yang paling tenang serta meminta orang ramai untuk tidak melupakan sisi baiknya.

“Inilah artis yang paling tenang, dan bersikap terbuka yang saya kenal. Dia bukan orang yang banyak kerenah. Dia orang baik, pemurah.

Biarlah sejuta orang memberi hent4man, tetaplah kita pilih untuk menjadi penguat di kala orang memerlukan semangat. Tidak membenarkan hal yang tidak manis, tetapi jangan lupa sisi baiknya.”-katanya

Kredit : HM/BH

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Menteri Beritahu Zul Ariffin Sedang Dislasat, Jika Bersalah Ini Hkumannya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*